اول سلام میکنم خدمت استاد گرانقدراقای افریدون عزیز وخانوم طهماسبی عزیزبخاطر زحماتتون.دوم اینکه بنده 3جلسه ای که اومدم بدون اغراق میگم که طی این جلسات طرز فکر من نسبت به جلسات خیلی تغییر کرده ودیدم بازتر شده و خوشحالم وخداروشاکرم که نصیب شده تا بتونم تو جلسات حضور داشته باشم واستفاده کنم وهمچنین از دوستم نسیم همین جا تشکر میکنم که کانال دورهمی مشاوره رو به من معرفی کردن وباعث اشنایی من با جلسات شدن واما خلاصه ی جلسات اینکه دراولین جلسه ای که بنده حضور داشتم

بحث از نیازهای قبل وبعد ازدواج بودکه پنج نیاز واجب زندگی زوجین که ازجمله«نیاز به بقاء.نیاز به عشق.نیاز به ازادی.قدرت.تفریح»هستندرو برشمردیم وتوضیحاتی درباره ی این نیازها دادندکه نذاشتن هرکدوم از نیازهااز طرف هرکدوم اززوجین باعث کمبودوکاستی درزندکی شده ومشکلاتی ازجمله خیانت به همدیگه و...پیش میادوهمچنین روش بحث بصورت پرسش وپاسخ بودواز تعدادی دوستان تعریف ازدواج رو خواستین که یکی از دوستان معنی ازدواج رودرشاد کردن همدیگه معنی کردن ودوستی دیگر اون رو به عنوان معامله تعریف کردن که شاید تا قسمتی درست باشهوواقعیت هم باشه اما برای ازدواج وزندگی دونفردرکنار هم بودن یه کم خشن نشون دادن جلسه ی بعدی درموردپرسش وپاسخ درزمینه ی روابط مابود که دوستان روابط دوستی مثال زدن که بنظرم روابط زن وشوهر خیلی پیچیده تر از روابطدوستانه است که بنا به دلایل مختلف که دررابطه ی دوستانه وجود ندارد از جمله مشکلات مالی که خود باعث بروز اختلاف بین زن وشوهر میشه که چنین چیزی درارتباط دوستان نیست وهمچنین برای رفع اختلاف باید زن وشوهر بدون هیچ ایما واشاره وبی پرده باهم حرف بزنند تا منظور خود را درست برسانند وگفته شد که نباید پشت تلفن ویا بصورت پیامک که خود موجب درک نادرست از سخن شده وشاید برداشت اشتباه بشه وهمین باعث بروز اختلافی دیگر میشه واختلاف اگر بصورت حضوری حل شود خیلی بهتره که با حرف منطقی وقانع کردن دوطرف میسر میشه وتو این جلسه دوستان نظرهای مختلفی دادن که از جمله جالبترین اونها نظری بودکه گفتن چ نیازی به توضیح وقانع کردن هست؟باید بگیم البته که مهمه ونیاز بع قانع کردن هست چون شخص دلخوراگه همسرمون باشه خیلی مهمع وبابد بتونیم قانعش کنیم واینکه استاد افریدون عزیزگفتن تو زندگی هرفردی یه سیستم احمقانه هست ویه سیستم خلاقانه وازاسم سیستم احمقانه مشخص هست که باعث دورشدن طرف مقابل وتنهایی مارو بهمراع میاره والبته بالعکس هم هست سیستم خلاقانه میتونه بازیرکی وکاردانی شخص مشکل رو به بهترین نحوحل میکنه واین اطمینان رو به شخص میده که من تورو دوست دارم ومهم هستی برام که تورو قانع کنم ودیگه ناراحتی نباشه ومشکل حل شده باشه وتو این بحث که رابطه ی مارو نشون میده که ارتباط دونفربیشتر بصورت کلامی هست وبهترین راه برای رفع اختلاف وکدورت اینه که صحبت کنیم درصورتیکه دوتا گوش برای شنیدن داشته باشه وبخاد وکوش کنه وگرنه هیچ فایده ای نداره.وتوی جلسه ی بعدی نقش خودشناسی درازدواج هست دراین جلسه اینه که قبل از ازدواج ادم باید خودش رو بشناسه وبدونه چی هست واز کجا اومد وچی میخاد تابتونه فرد دیگه ای رو بشناسه وازدواح کنه وبتونن زندگی کنن وبحث درمورد خودشناسی که یکی از دوستان سوال کردن که من ملاکای مشخصی دارم اما وقتی عمل پیش میاد نظرم تغییر میکنهوبیشتراز نظر خودم به حرفهای اطرافیان توجه میکنم وانتخابم بکلی تغییر میکنه ودوستان دیگه ای هم درمورد انتخاب همسر گفتن که سر این موضوعات بحث ارزشها پیش اومد که چ چیزهای تو اولویت برای هرفرد ارزش داره تا توی انتخاب اون موثر باشه که استاد عزیز ارزشهارو تو گروه مطرح کردن واستفاده کردیم وهمه ی دوستان پنج ارزش خودشونو مشخص کردن...وتشکر میکنم ازتون باصبوری متن طولانی منو خوندین..ممنونم