چگونه می توان در زندگی خوشحال تر بود؟


 

هیچ اتقاق و هیچ فردی نمی تواند شادی را همیشگی برای تو بسازد، غم، این احساس اجتناب ناپذیر و دردناک همیشه راهی برای ابراز وجود پیدا می کند و فقط خوت هستی که می توانی راهی برای کنار آمدن با آن پیدا کنی ، خیلی مهم است که همیشه آمادگی لازم یعنی ابزار لازم برای مقابله با غم را برای خودت بسازی تا این غم تو را اسیر خودش نکند!
پژوهش های متفاوت انجام شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا در سال 2012 نشان می دهد که انجام موارد به ظاهر ساده و کوچک زیر به طرز جالبی بر خلق و افزایش شادمانی افراد تاثیر دارد:
1- خوشحالیهایت را ثبت کن (در پایان هر روز هفته هر آنچه که باعث خوشحالیت شده را بنویس. بعد از مدتها لیستی از موارد خوشایند زندگی خودت را ثبت کردی که این به تدریج باعث تغییر نگرش و توجه به قسمتهای مثبت زندگیت می شود)

2- آینده خود را مجسم کن(هر هفته 15 دقیقه به آروزهای خودت فکر کن و آنها را تجسم کن. با اینکار اهداف واقعی و عملی خود را پیدا می کنی. می توانی اهدافت را بنویسی، ضبظ کنی، نقاشی کنی ... با هر آنچه که متناسب با شخصیت توست آنرا به تصویر بکش)

3- با دیگران مهربان باش.(مهربانی با دیگران به طرز چشگیری رضامندی از زندگی را بالا می برد، هدیه دادن و صرف وقت برای دیگران ،2 برابر هزینه کردن برای خود شادمانی را بالا می برد.)

4- تحرک داشته باش( ورزش بسیاری از افراد افسرده را درمان کرده است! ورزش با بالا بردن آندروفین (هورمون بالا بردن خلق) بر قسمتهای مختلف مغز تاثیر می گذارد که برای سلامتی مغز، شناخت و حالت خلقی لازمند.فقط روزی 30 دقیق ورز می تواند زندگی را عوض کند

 

 

https://t.me/entekhab123

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی

فرزاد سلحشور     0616-638-0922

مرکز مشاوره تلفنی