زیرنظرآقای دکتر آفریدون و خانم دکترچهرازی

کلیدهای طلایی برای قفل مشکلات زناشویی(مشاوره تلفنی09226380616)


کلیدهای طلایی برای قفل مشکلات زناشویی

کلیدهای طلایی برای قفل مشکلات زناشویی

تعارض و اختلاف در تمامی ازدواج‌ها هست تا آنجایی که هر یک از زوجین می‌توانند طومار بزرگی از رفتارهای نامطلوب و ناپسند همسرشان بنویسند؛ اما آنچه در این تعارضات حائز اهمیت است، نحوه برخورد و چگونگی حل مشکلات توسط همسران می‌باشد.

با همسرتان اختلاف نظر و بگومگو دارید، از نحوه رفتار او گرفته تا به چگونگی ارتباط با خویشاوندان معترض هستید و مدام بر سر آن‌ها با یکدیگر بحث می‌کنید؛ جالب‌تر آن‌که هر یک از شما می‌خواهید حرف خود را به کرسی بنشانید و پیروز از میدان جنگ بیرون آیید، اما تعارضات شما آنقدر عمیق است که هیچ یک موفق نمی‌شوید و لاجرم، قهر و دوری و یا کشمکش همیشگی، ماحصل مشاجرات شما می‌شود.

تعارض و اختلاف در تمامی ازدواج‌ها هست تا آنجایی که هر یک از زوجین می‌توانند طومار بزرگی از رفتارهای نامطلوب و ناپسند همسرشان بنویسند؛ اما آنچه در این تعارضات حائز اهمیت است، نحوه برخورد و چگونگی حل مشکلات توسط همسران می‌باشد.

بسیاری از ناسازگاری‌ها و اختلافات، جنبه ناخوشایندی دارد و هر یک از همسران، به نوبه خود در کشمکش‌ها و تعارضات، سهیم هستند؛ با این پیش‌فرض، چه بسا بسیاری از همسران نمی‌خواهند بپذیرند که آن‌ها و همسرانشان، هر یک عادات و خصوصیات ویژه منحصر به فردی دارند که ممکن است کاملاً با ویژگی‌های شخصیتی دیگری در تضاد باشد، به همین دلیل، تفاوت‌های شخصیتی و برآورده نشدن انتظارات، گاهی زمینه‌ای برای محاکمه و تنبیه فرد مقابل می‌شود. این عامل مهم که گاه بسیار نیز نادیده گرفته می‌شود، می‌تواند اندک‌اندک تعارضات و مشاجرات عمیق را موجب گردد. روان‌شناسان معتقدند آگاهی از چگونگی برخورد و اطلاع از شیوه‌های درست رفع تعارضات، می‌تواند برای سامان دادن به بسیاری از مشکلات زناشویی، مفید باشد.

حال این پرسش مطرح است که چگونه می‌توان با تعارضات و اختلافات زناشویی کنار آمد و آن‌ها را حل کرد؟

هدف خود را از حل تعارضات، مشخص کنید

بدون رودربایستی، تکلیف خودتان را مشخص کنید. آیا می‌خواهید چاره‌ای برای تعارضات و اختلافات خود با همسر بیابید یا آن‌که مایلید با کش دادن مسائل و گاه بزرگ‌نمایی آن‌ها، برای خود و همسرتان دردسر بسازید؟

گاهی برخی از افراد به ظاهر می‌گویند من هر کاری بتوانم برای حل مشکلاتم انجام می‌دهم، اما در عمل هیچ نمی‌کنند و گاه با ندانم‌کاری یا لجبازی، نه تنها مشکل را حل نمی‌کنند، بلکه مسائل دیگری را به مسائل قبل اضافه کرده و مشکلات را بیشتر و پیچیده‌تر می‌کنند. بنابر این، در اولین گام برای حل تعارضات، لازم است شما تعارضات خود را بشناسید و هدف خود را از اصلاح و حل مسائل روشن کنید. در حقیقت، اگر به دنبال صلح و آشتی باشید، می‌توانید به آن برسید وگرنه دور چرخه‌ای باطل می‌چرخید و در نهایت هم کار به جایی نخواهید برد.

بپذیرید که تعارض و اختلاف، نمک زندگی است

اختلاف نظر و سلیقه، جزیی جدانشدنی از زندگی زناشویی است و مشکلات زندگی مشترک، صرفاً مختص به ارتباط شما با همسرتان نیست. چه بسا بسیاری از زن و شوهرها اختلاف نظر دارند و حتی ممکن است هر روز بر سر مسائل مختلف، بگو و مگو داشته باشند. نگاه بدبینانه خود به اختلافات و مشاجرات زناشویی را تغییر دهید و بدانید که شما اولین زن و شوهری نیستید و نخواهید بود که اختلاف نظر دارند و بر سر حل مسائل زندگی‌شان جروبحث می‌کنند.

بهتر است ضرب‌المثل قدیمی “زن و شوهر دعوا کنند و ابلهان باور کنند” را آویزه گوشتان کنید و بپذیرید که تعارضات و اختلافات شما با همسرتان، نمک زندگی مشترکتان است، تا آنجایی که گاهی چاشنی دعوا، به جای تلخی، زندگی‌تان را شیرین‌تر می‌کند و شما را نسبت به هم عاشق‌تر و شیداتر؛ به شرط آن که در مصرف آن افراط نکنید و بدانید با پیمودن این ناهمواری‌ها است که می‌توانید به شناخت کامل‌تر از یکدیگر برسید و برای جلب رضایت و خشنودی به خواسته‌های دیگری، با وجود نبود تمایل شخصی،

 

https://t.me/entekhab123

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

📞تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0922-638-0616  سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی

ازدواج

رابطه جنسی

روابط زناشویی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.