گاهی وقتها پیش میاد که همه چیز طبق خواسته ی ما پیش نمیره و اتفاقهایی می افته که انتظارش رو نداریم.

در این صورت ما دو جور واکنش میتونیم انجام بدیم.

1- تطابق
2- سازگاری👇👇
🔷 تطابق adjustment

وقتی من خودم را تطابق می دهم، انتخاب می کنم که با رفتاری که کمترین آسیب را برای خودم و دیگران و دنیای اطرافم داشته باشد، حرکت کنم و رفتاری را نشان دهم.

🔹مثال:
به مهمانی مهمی دعوت هستم و ناگهان همسرم بیمار می شود.
➖می پذیرم. به همسرم رسیدگی می کنم.
➖کمی دیرتر می روم و زودتر برمی گردم.
➖از کسی که مورد اعتماد من است مثل فرزندم، برادرم، مادرم و... می خواهم که تایم کوتاهی را مراقب همسرم باشد تا من برگردم
➖روش های خلاقانه ی دیگری هم برای این مساله یافت می شود.
که با استفاده از این روشها، نه من آسیب ببینم و نه دیگران.
🔷 سازگاری و بیش سازگاری adoption

➖در این حالت من مهمانی را کنسل می کنم.
➖در خانه می مانم و به یک پرستار بد اخلاق تبدیل می شوم.
➖با خشم و بیچارگی از همسرم پرستاری می کنم.

در این صورت، هم خودم آسیب میبینم و هم همسرم و هم رابطه مان.👆👆
قانون کنترل📂
هر اندازه احساس کنید بر زندگی خود مسلط هستید و بر آن کنترل دارید به همان اندازه احساس خوشبختی می کنید.
مرکز مشاوره باران
📮آدرس:
اهواز پاداد
خیابان جوادالایمه(ع) نبش16غربی
ساختمان پزشکی جردن طبقه2
 مدیریت: خانم چهرازی
📞تلفن تماس :
06135513727
09016119681