گزینه اول انتخاب همسر

:آیا مى دانید چرا بعضى از زنان در انتخاب همسر به مردانى که مو یا رنگ چشمان شان به تیرگى مى زند، علاقه مندند؟ و یا چرا بعضى از مردان به زنانى که چشم هاى روشن و موهاى طلایى دارند گرایش پیدا مى کنند؟ کشش و میل ما براى جذاب یافتن همسر آینده به مقدار زیادى مادرزادى است. این ادعا نتیجه پژوهش هایى است که به رابطه بین شکل صورت، دیگر اجزاى بدن و تناسب اندام پدر و مادر با سلیقه انتخاب همسر آینده پرداخته است. براساس این تحقیقات که توسط دیوید پرت استاد دانشگاه سنت آندروز انگلیس انجام گرفت، مردان براى انتخاب همسر آینده به دنبال زنانى هستند که رنگ مو و چشم شان به مادرشان شبیه باشد و بالعکس زنان اغلب پیشنهاد ازدواج فردى را قبول مى کنند که بیش از همه به پدرشان شباهت داشته باشد. تنها تفاوتى که زنان و مردان در این پژوهش از خود نشان دادند این بود که مردان با درصد خیلى بالایى شباهت به مادرشان برایشان مهم بود ولى زنان به پدر و مادر.پژوهش دیگرى نشان مى دهد، علاوه بر شکل و شمایل، معیار سن همسر آینده نیز با سن پدر و مادر بستگى دارد. در این تحقیق که بر روى ۸۳ دانشجوى دختر و پسر بالا و پایین سى سال انجام گرفت، مشخص شد دخترانى که پدر و مادر مسن ترى دارند زمان ازدواج خیلى کم به افراد جوان فکر مى کنند و اغلب تمایل دارند با مرد جاافتاده ترى ازدواج کنند. مردان نیز همانند زنان برحسب بالایى سن پدر و مادر به زنان جاافتاده تر جهت همسرى گرایش داشتند با این تفاوت که در دوستى هاى کوتاه بیشتر زنان جوان و زیباتر را انتخاب مى کنند.


روانشناسان بر این عقیده اند که زیبایى شناسى امرى عمومى نیست و سلیقه اى است. در این سلیقه چگونگى شکل و شمایل پدر و مادر نقش مهمى ایفا مى کند.
دیوید پرت مى گوید: پیش- عشق (Vorliebe) امرى تکاملى است، انتخاب همسر بر حسب شباهت به پدر و مادر امرى ژنتیکى است که بقاى انسان را دربر داشته و دارد تا از انقراض نسل جلوگیرى کند.

 

 

 

https://t.me/entekhab123

 

 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

📞تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

  09374071940 مسعود آفریدون

 

 

 


مرکز مشاوره تلفنی