سوال – کتابهایی در مورد عزایز جنسی و زناشویی معرفی بفرمایید.  
پاسخ – کتاب نیازها و روابط جنسی و زناشویی نوشته ی آقای محسن ماجراجو است . و کتاب فرهنگ زناشویی تالیف آقای مهدی ضیائی است . محتوای این کتابها مشابه کتابهای قبلی است . این کتابها از نظر حجم و قیمت ، از کتابهای قبلی کمتر است .
سوال – شوهر من علاقه ای به ارتباط با من ندارد ولی با ارتباط به زنان دیگر  علاقه دارد . علت چیست ؟
پاسخ – اگر مرد به هیچ خانمی میل نداشته باشد یعنی میل غریزی در او نباشد این نشانه ی اختلال است . اما این آقا که به دیگران تمایل دارند ولی به همسرشان تمایل ندارند ممکن است که عواملی در آن دخیل باشد . ممکن است که آقا با همسرشان اختلاف دارند و این اختلاف جدی نیست و خانم باید ریشه ی آنرا جستجو کند . مثلا ژولیدگی خانم یا برخوردهای بدی که خانم در طول زندگی روزمره با آقا دارند یا تحقیر کردن و کنف کردن مرد یا گاهی وقتی آقا ابراز نیاز می کند خانم ناز می کند یا برخورد بدی می کند و روی ترش می کند یا شرط می گذارد و شِکوه می کند . اینها عواملی است که شوهر شما علاقه ای برای ارتباط با شما ندارد . شما باید ریشه را حل کنید تا مشکلات حل بشود . 


سوال – خانم من در نجس و پاکی وسواس زیادی دارد و چون استحمام برای او سخت است به ارتباط جنسی تن نمی دهد . راهنمایی بفرمایید .  
پاسخ – یکی از علل مهم که خانم ها به ارتباط جنسی تن نمی دهند مسئله ی وسواس است . البته گاهی هم مرد وسواس دارد ولی فراوانی آن در خانم ها است . در روانشناسی به این نوع وسواس ، وسواس اجبار می گویند که یک وسواس فکری و یک وسواس عملی داریم . وسواس در نجس و پاکی ، مصداق وسواس عملی است . این اختلال روانپزشکی  اختلال شایعی است . سه درصد از مردم دنیا وسواس دارند . کسانی که وسواس دارند رفتار جنسی را یک رفتار آلوده و نجس می دانند . و ممکن است که استحمام این افراد ساعت ها طول بکشد . حتی ممکن است که غسل این افراد ساعت ها طول بکشد و در نظام زندگی شان اختلال بوجود بیاید . پس طبیعی است که این افراد تن به ارتباط جنسی ندهند . ولی این اختلال قابل درمان است . این خانم باید خودشان را درمان کنند . ایشان باید به روانپزشکی یا متخصص اعصاب و روان مراجعه بکنید ، آنها آرام بخش هایی تجویز می کنند . البته این اختلال فقط با دارو قابل درمان نیست و باید کنار آن رفتاردرمانی انجام بشود . روش دیگر مذهب درمانی است که ما احکام شرعی را برای آنها تبیین می کنیم . این روش ها خیلی تاثیر گذار است . پس ایشان باید به روانپزشک و بعد یک روانشناس و مشاور مراجعه کنند .
سوال – با توجه به اینکه موهای بلندی دارم و غسل کردن برای من سخت است معمولا به نیازهای شوهرم پاسخ نمی دهم . راهنمایی بفرمایید .  
پاسخ – بعضی از مراجع عظام تقلید شستن موهای بلند را در خانم  ها لازم نمی دانند . یعنی در غسل لازم نیست که موهای بلند شسته بشود و همین که آب به پوست سر برسد کافی است . بعضی از مراجع عظام تقلید ، فتوا نمی دهند و احتیاط واجب می کنند . در اینجا یا می توان به احیاط واجب عمل کرد یا به مرجع دیگری مراجعه کرد . ( البته در قدما گروهی بوده اند که شسستن مو را واجب می دانستند .) پس شما هم می توانید این کار را انجام بدهید . خانم ها می توانند موهایشان را ببندند و در کاور بگذارند و فقط پوست سرشان خیس بشود و لازم نیست که موهایشان خیس بشود . اگر مردم ما احکام اسلامی را بدانند مشکل شان حل می شود.
ما در خیلی از مواقع در زندگی مان بخاطر دیگران خودمان را به زحمت می اندازیم . حالا اگر امکان نداشت که شما به فتوای مرجع دیگری مراجعه کنید چون این موضوع دارای اهمیت است شما باید به آن توجه بکنید . کسی با این بهانه ها نمی تواند ارتباط جنسی برقرار نکند .
سوال – با ما اینکه زندگی خوبی داریم و من به خانمم از جهت مادی ، معنوی و عاطفی می رسم ولی ایشان هیچ رغبتی برای ارتباط با من ندارد .علت چیست ؟ آیا درمانی هم وجود دارد ؟
پاسخ – تمام علت های سرد مزاجی خانم ها آقایان نیستند . یکی از علل سرد مزاجی خانمها برخورد بد آقایان است . ممکن است که خانم شوهر خوبی دارند اما باز خانم مشکل دارد . این اختلال میل جنسی است که علل دیگری دارد و متاسفانه شایع هم هست . حدود سی و پنج درصد از زنان جامعه این مشکل را دارند . ممکن است که علل جسمی باشد .پس باید به پزشک مراجعه کنند . ممکن است که مشکل هورمون جنسی باشد که باید به متخصص غدد مراجعه بشود . آنها با دارو می توانند ترشح هورمون را متعادل بکنند . گاهی علت سرد مزاجی وسواس ،افسردگی ، اضطراب ، اختلال هذیانی ، جنون و پرخاشگری های عصبی است که باید به روانپزشک مراجعه بشود . گاهی علل روانشناختی است یعنی تجاربی تلخی که خانم از دوران کودکی نسبت به جنس مخالف داشته است مثلا مادر از پدر خیلی بد می گفته است یا پدر فرد قلدری بوده است و برخوردهای خشنی می کرده یا خانم مورد آزار جنسی قرار گرفته است . در اینجا ما افراد را به روانشناس سکس تراپ ارجاع می دهیم. این روانشناس دوره ی مسائل جنسی و مشکلات جنسی را دیده است و می تواند کمک بیشتری بکند . البته تعداد این روانشناسان درکشور ما کم است .  
پیامبر فرمودند : اگر خانمی بخوابد و بسترش را از مردش جدا بکند ، ملائکه تا صبح  او را لعنت می کنند . آقایی هم که سرد مزاج است باید مشکلش را حل کند و به نیازهای همسرش پاسخ بدهد . پیامبر فرمودند : اگر مردی به نیازهای خانمش جواب ندهد و خانم به خطا برود گناهش به گردن آقا است . نیاز زن به مراتب بالاتر از مرد است . با  حل کردن مشکل جلوی آسیب ها را بگیرید .
سوال – آیا دیدن فیلمهای مستهجن برای رفع سرد مزاجی آقایان و خانمها اشکال شرعی دارد؟
پاسخ – بله . قطعا این کار اشکال شرعی دارد. حتی اگر دیدن این فیلم ها به قصد آموزش باشد باز هم حرام است . در مواردی می گویند که وقتی ما این فیلم ها را می بینیم به گناه نمی افتیم ولی باز این کار اشکال شرعی دارد . اگر حتی شما قصد ریبه هم نداشته باشید ،دیدن این فیلم ها حرام است و فرقی بین مجرد و متاهل نیست . این محدودیت های برای مصونیت جسم و جان است . دیدن این فیلم های مستهجن در طولانی مدت باعث سردمزاجی آقا و خانم می شود . البته بیشتر مشکل ما با آقایان است که این فیلم ها را می بینند . زیرا این آقا ، خانمش را با زن های بدکاره مقایسه می کند . این آقا نمی داند که آن خانم بدکاره که شکل خاصی دارد شغلش این است و از این راه کسب درآمد می کند . همه ی زنان آمریکایی و اروپایی این طوری نیستند . ولی این آقا فکر می کند که همه ی زنهای دنیا آن شکلی هستند ولی همسر خودش آن جذابیت را ندارد. و از همسرش لذت نمی برد . این آقا که تصویر یک زناجنبی را می بیند وقتی می خواهد با همسرش ارتباط برقرار کند دچار نوعی تناقض و اختلال درعملکرد جنسی می شود زیرا این آقا انتظار دارد که در واقعیت تصویری بهتر یا مثل همان ببیند ولی این پیش نمی آید . کسانی که به دریوزگی افتاده اند دیگر از حلیله ی خودشان لذت نمی برند . موسیقی های محرک جنسی هم همین طور است . آقایانی که از نگاهشان مراقبت می کنند ، عطش بیشتری نسبت به همسرشان دارند.    فلسفه ی پوشش یک زن مسلمان این است که مرد عطش بیشتری داشته باشد . و انگیزه برای ازدواج پیدا بکند. در غرب انگیزه برای ازدواج خیلی کم است و به راهها هم جنس گرایی و آلودگی های دیگری افتاه اند . این فیلم ها ، تصاویر و موسیقی ها مبتذل نظام زندگی شما را به خطر می اندازد . حرمت این فیلم ها به خاطر این است که ما دچارمشکل نشویم .
سوال – همسر من برای درمان سردمزاجی خودش از مواد مخدر استفاده می کند . آیا این کار درست است ؟
پاسخ – بله . موادمخدر در ابتدا قوه ی باه را بیشتر می کند . ولی مدتی بعد کاملا برعکس می شود . یکی از عوامل موثر افت توان جنسی مواد مخدر است. شراب هم همینطور است. حتی مواد نیرو زا و تقویت کننده ها هم این طوری است . استفاده از این مواد برای درمان سردمزاجی اشتباه است. انسان برای بیماری باید به پزشک مراجعه بکند . خطر موادمخدر این است که کم کم شما را معتاد می کند . هر چیزی به شکل طبیعی آن خوب است. حتی استفاده از مواد استاندارد هم برای درمان سرد مزاجی خوب نیست .
سوال – شوهرم به من رغبت دارد ولی مبتلا به انزال زودرس است . علت چیست ؟
پاسخ – علت انزال زودرس ممکن است که جسمی باشد . مثلا در خونرسانی به دستگاه تولید نسل مرد مشکلی ایجاد شده باشد . یا در گیرنده ی مغز اختلالی ایجاد شده است. مرکز انزال مرد در مغز است . ایشان باید به اورولوژ متخصص (مجاری ادرار) مراجعه کنند . آنها یکسری دارو برای مغز می دهند که درمان اصلی است . و برای انزال یکسری مواد تاخیری می دهند که موضعی است . کار اصلی را داروها انجام می دهند . مواد تاخیری اعتماد به نفس مرد را برمی گرداند . اگر مشکل روحی و روانی بود که مهمترین آن اضطراب است . گاهی مرد اضطراب دارد بخاطر بدرفتاری خانمش یا نفرت از زن است یا بخاطر شتاب زدگی است . گاهی خانم آمادگی ندارد و خودش سرد است و مرد را شتابزده  می کند . گاهی آقا تجارب ناخوشایندی از دوران نوجوانی دارد . در این موارد اورولوژ به روانپزشک مراجعه می دهد . یا در اولین تجربه ی غریزی مرد دچار اضطراب شده است . اگر روانپزشک موفق نشدند به روانشناس سکس تراپ ارجاع      می دهند . البته این اختلال قابل درمان است . اکثر قریب به اتفاق مشکل زود انزال قابل درمان است . در بعضی ها درمان جواب نمی دهد زیرا دارو ها مختلف است و برای یک نفر جواب می دهد و برای فرد دیگری جواب نمی دهد . اگر شما یک دوره درمان را شروع کردید و جواب نداد ، باز مراجعه کنید و درمان را با داروی دیگری شروع کنید .
سوال – شوهر من با دیدن فیلم های مستهجن از من توقع دارد کارهایی را انجام بدهم که آنها انجام می دهند . آیا اینکار از نظر اسلام حرام نیست ؟
پاسخ – یکسری از کارها حرام است . مثلا اسلام خوردن نجاست را حرام می داند . یک مسلمان نمی تواند این کارها را بکند . نوع کارهایی که آنها در فیلم هایشان می کنند ، خود غربی ها و فرهیختگان غربی اینها را اختلال می دانند از جمله مدفوع خواهی ، ادرار خواهی ، مقوله ی اورال و ...انجمن روانپزشکان امریکا اینها را در مقوله ی اختلالات پارافیلیایی قرار می دهند . یکسری رفتارها حرام نیست ولی مشمئز کننده است و ممکن است که در آن لحظه برای آنها لذتی هم داشته باشد ولی یک صحنه هایی در ذهن آنها     می ماند که محبت و صمیمت را کم  می کند. ما باید بر اساس آموزش دین مان عمل کنیم . در دین ما باید قداست و سلامت این کار باقی بماند .